9 februari met het vliegtuig naar Bangkok
Vandaag vertrekken we met het vliegtuig naar Bangkok. Marianne voor het eerst buiten Europa, tamelijk op van de zenuwen en Peet maar proberen duidelijk te maken dat we gewoon in een grote bus zitten, dat hij de weg weet op de airport van Bangkok en dat Cambodja iets minder reuze gevaarlijk is als Marianne haar collega's denken.

In ieder geval is dit een goede besteding van de bonus voor 25 jaar trouwe dienst bij de Thuiszorg. Brassen!

Na wat formaliteiten bij de douane krijgen we ons visum en daarna hop de taxi in naar ons hotel, het Nana hotel. Niet zo'n fancy hotel bleek achteraf. Wel een lekker zwembad, maar iets te veel kalende oudere dikke mannen die "maar één ding willen" met die Thaise meisjes. Wel weer een lekker levendige buurt, je kijkt je open uit en redelijk dicht bij de Ekamai, het busstation waar we twee weken later de bus kunnen nemen richting Koh Mak als we weer terug zijn uit het noorden.

De rest van de dag besteden we aan een beetje in de wijk rondlopen, eten en bijkomen van de vlucht met China Airlines (slechte service, belabberd eten, koud).
Bangkok zal wel nooit onze lievelingsstad worden, soort van haat-liefde relatie. Schitterende dingen te zien, maar heet, benauwd, vies en altijd ge-emmer met taxichauffeurs.

De volgende ochtend vroeg op voor de vlucht naar Chiang Mai met Thai Airways. De vlucht duurt iets meer dan een uur.

Op het vliegveld worden we opgewacht door een Thai met een brede lach met onze huurauto, een Toyota Soluna. Een Toyota wat? Klik maar op deze link. De creditcard werkt helaas niet mee, dus moeten we eerst met het mannetje naar hun "hoofdkantoor" in de stad. Na half Chiang Mai te zijn doorgecrossed komen we daar aan en na wat 5-en en 6-en kunnen we  eindelijk echt op pad.
Van het internet hadden we een aantal "world class drives" geplukt van Budget Car rent. Geweldig mooie routebeschrijvingen, zie http://www.budget.co.th/travel_worldclass.php

We volgen grotendeels de Mae Hong Son Loop en nog wat van de Sukthotai loop. De eerste stop is Lamphun, het olifantentrainingskamp op weg naar Lampang.

Na het olifantenkamp rijden we door naar onze eerste stop voor de nacht, Lampang. Uit de Lonely Planet kiezen we de Lampang River Lodge.
Een prima Lodge aan, de naam zegt het al, een rivier (de Wang om precies te zijn).

In de middag zijn we Lampang gaan verkennen. En kijk een mooie oude oranje BMW 2002!

Marianne heeft totaal geen oog voor auto's, maar wel voor wat er achter te zien valt, haar eerste Wat!

"s Avonds eten we in een Chinees restaurant dat helemaal opgetuigd is met Hibiscus.